niedziela, 23 lipca 2017

Spacer przed deszczem

No i rozpadało się i końca nie widać, a ranek był taki pogodny. To jeden z niewielu dni w roku, kiedy słońce i księżyc były na niebie przez cały dzień i niemal o tej samej godzinie wzeszły i zaszły. 


Że będzie padać wilgi wiedziały już o czwartej. Samiczka i dwójka młodych siedziały na uschłym modrzewiu i głosiły, że deszcz, deszcz będzie, deszcz. 


A tymczasem słońce wychyliło się zza warmińskich górek i zza lasu i mówiło, że spróbuje przekonać sunące od zachodu chmury by trochę poczekały. Po nocnych wojażach niespiesznie wracały do lasu jelenie. 




Ptasia drobnica siedząc w czubkach drzew cieszyła się pierwszymi promieniami. 



W wysokich trawach kozły zaskoczone obcym zapachem patrzyły trochę zdziwione by po chwili zniknąć za miedzą, 




a w zielonym jeszcze zbożu schowane po dzioby żerowały żurawie mając nadzieję, że człowiek ich nie zauważy i przejdzie bokiem.  



W tarninach królowały gąsiorki. I młode i podloty głośnym czykczykaniem odstraszały intruza, 





a może ich nerwowość wynikała z tego, że nie pierwszy raz dzisiaj były niepokojone. Nad Marunką pojawiła się para zmęczonych, wiejskich burków. 


Może dzięki rosie i bardzo w tym roku dorodnym trawom nie udało im się dopaść żadnej zwierzyny. Wystraszyły za to młodego żurawia, który o dziwo samopas znalazł się na drodze psiej wędrówki. 



Inny młodziak jeszcze pod opieka rodziców wprawionych w operowaniu solidnymi dziobami przeszedł tylko na drugi koniec łąki, 


ale po chwili cała trójka także przeniosła się na pole pszenżyta. 


A pod domem, na drodze i w świerkach buszowały inne ptasie maluchy, łowiąc w powietrzu komary i wykłócając się o każdy znaleziony kąsek. 






Gailardie nadobne wyciągały ceglastoczerwone główki do ostatnich promieni słońca 


i tylko siedzący na dachu kopciuszek ze strachem w oku mówił

- będzie padać, mówię wam cały dzień będzie padać. 


Miał rację, padało i to podobno nie koniec.

16 komentarzy:

  1. Piękne!
    Mój pies wielkomiejski jest, a też wie, kiedy będzie padać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Psy wielkomiejskie w wyczuwaniu bardziej są podobne do ludzi:))

      Usuń
  2. Wszystko piękne, ale szkoda że ze wszystkich zdjęć, aż bije końcem sezonu. Jakoś znowu ta wiosna przemknęła niezauważenie i znowu będzie trzeba czekać prawie cały rok. PS. Dobrze, że chociaż rykowisko przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety to prawda, nawet ciągle bz....ące się mazurki nie są w stanie temu zaprzeczyć:) Rykowisko i przeloty :))

      Usuń
    2. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak, jak w ubiegłym roku, kiedy rozlewisko praktycznie nie istniało. A mazurki, jak wiesz, b ... ą się kilka razy w roku :)))

      Usuń
    3. Sierpień ma być deszczowy podobnie jak lipiec więc jest nadzieja :))

      Usuń
  3. Zgadzam się z przedmówcą, już nawet w tych dorastających żurawiach widać przemijające lato. Ale to końca nie oznacza, tylko początek czegoś nowego :). Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, kończą się emocje i nadchodzą czasy stateczne, też piękne:)) Dziękuję!

      Usuń
  4. Zgadzam się z przedmówcą, że wyczuwa się wczesną jesień, też jak byłam na wsi to już mi nią pachniało, chociaż to był początek lipca, dziwne to jakoś. Zazdraszczam straszliwie i niezmiennie tych wilg. Ja tylko słyszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przez te deszcze i zimne noce, a my ciągle czekaliśmy na gorące lato. Marysiu, ja je tak bliżej zobaczyłam dopiero w tym roku, jak się zawzięłam i zaczęłam za nimi chodzić. Wcześniej miałam tak jak Ty, chociaż w tym roku jest ich więcej :))

      Usuń
  5. pierwsze mję bardzo i ten młody rudziol na świerku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Więc to jednak rudzik, a ja nie byłam pewna.

      Usuń
    2. Mam w tej okolicy także pleszki, a ogonka nie było widać i stąd wątpliwości:))

      Usuń
  6. Pierwsze zdjęcie ma niepowtarzalny klimat, tak jak cała opowieść. Przeczytałam, nie tylko tekst, ale również komentarze - i zła wiadomość do mnie dotarła...gdzie tak wieszczą o tym sierpniu. Ja już nie chcę deszczu w tym sezonie, mogłoby choć w weekendy nie padać:(! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na wsi tak jest, oglądasz każdy świt, każdy jest piękny, a jak zrobisz dwa kroki w stronę lasu to zdarza się zobaczyć małe cuda:) 90-cio dniowe prognozy pokazuje accuweather, wiadomo, że prognoza dłuższa niż dwa dni to wróżby, ale czasem się sprawdza i oni pokazują raczej deszczowy początek i koniec sierpnia, za to wrzesień ma być słoneczny i ciepły:))

      Usuń